6 Şubat 2010 Cumartesi

Pammukkk Pogaca




Ne zamandır yokum ve de mutfağa dalış yapamadım..Geçen hafta Eskişehire gittim 4 günlüğüne..Dinlendim ve geri geldim..




Bugün erken çıkınca işten kendimi mutfağa attım ama pişirmesi akşamı buldu..İşte pofidik poğaçalarım ve tarifi..Bu tarifi sık sık yaparım ve çok güzel olur.






Original Tarifi burada


MALZEMELER:
1 su bardağı sivi yağ
6 yemek kaşığı şeker
4 çay kaşığı tuz
1 adet yaş maya
2 bardak ılık su (yada bir bardak ılık su,bir bardak ılık süt karıştırın daha lezzetli oluyor)
Aldığı kadar un
üzerine yumurta sarısı

Ilık süte mayayı koyup eritin ve içine geri kalan malzemeyi ekleyin ve kulak memesi kıvamından daha yumuşak bir hamur elde edin.Hamurların içine malzemenizi koyup yağlanmış tepsiye dizin.En az 1 saat ılık ortamda mayalanarak kabarmalarını bekleyin.Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Fırından çıkan poğaçalarınızı bir kap içinde beze sarın ve sarmadan önce elinizle üzerlerine biraz su serpiştirin.

Not: Ben kuru maya ile yaptım.Bayada dinlendirdim hamuru çünkü uyuyakaldım :)

2 Tepsi yaptım ben biri kuzenime sade olarak diğeri abim için salam ve peynirli..İçerik size kalmış.. Afiyet olsun..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder